Activiteiten

Ondersteuning van een casemanager dementie

Omschrijving

Als de diagnose dementie gesteld is, roept dat vaak veel vragen op, bij u én bij uw naasten. Over de ziekte zelf, over het verloop ervan en over de organisatie van zorg en de mogelijkheden die er zijn. Een casemanager kan u en uw mantelzorger begeleiden. Een casemanager informeert, begeleidt, denkt mee, adviseert, regelt zorg en helpt keuzes te maken. 

Vaak is de casemanager een wijkverpleegkundige of een maatschappelijk werker. De hulp kan al starten als er sprake is van een zogenaamd ‘niet-pluis gevoel’, dus als er nog geen diagnose is gesteld. De casemanager kan de betreffende persoon en zijn naasten begeleiden in het diagnosetraject, informatie geven over de ziekte en de gevolgen daarvan en emotionele ondersteuning bieden. Ook helpt de casemanager om een weg te vinden in alle wetten, regels en zorgmogelijkheden rondom dementie. De casemanager wordt vaak gezien als steun en toeverlaat.

De aanmelding voor casemanagement dementie kan via de huisarts verlopen maar men kan ook rechtstreeks via PGVZ. 

Voor wie? 
Mensen met dementie en hun naasten

Aangeboden door

Informatie

kosten:
n.v.t

Locatie

Vergelijkbare diensten

Onderwerpen die horen bij deze dienst

Niet gevonden wat u zocht?

Bekijk allle activiteiten voor