Cursus Werken met E-overheid
Omschrijving
Cursus Werken met E-overheid gaat over communicatie met de overheid via internet. Steeds vaker worden zaken als aangifte doen bij de Belastingdienst, een verhuizing doorgeven aan de gemeente, huurtoeslag aanvragen via internet geregeld. Dit kan lastig als je niet veel ervaring hebt met een computer en met internet.
De cursist leert in de cursus stap voor stap om steeds meer zelf via internet te regelen. Hoe kun je informatie vinden bij de overheid? Maar ook, hoe kun je iets aanvragen, bijvoorbeeld een paspoort bij de gemeente, of zorgtoeslag bij de Belastingdienst. Ook MijnOverheid en de Berichtenbox komen aan bod.
De cursus is ingedeeld in modules en gaat bijvoorbeeld over:
- het aanvragen en gebruiken van DigiD
- het zoeken en vinden van informatie op overheidswebsites
- het aanvragen (van bijvoorbeeld een toeslag of het (digitaal) maken van een afspraak)
- het gebruiken van persoonlijke omgevingen van overheidsorganisatie (zoals Mijn toeslagen, werk.nl en MijnOverheid).
De cursus bestaat meestal uit 4 bijeenkomsten. Aanmelden bij balie van de bibliotheek.
Voor wie?
Mensen met vragen over digitale producten van de overheid